Dagje Kyoto op herhaling

4 mei 2017 - Shimogyō-ku, Japan

Vandaag een relatief rustige dag. Vanochtend richting Kyoto station gelopen, bustiers geregeld voor de bus naar het vliegveld zaterdag. Omdat we om 10.25 vliegen, moeten we om 6 uur al de airport bus hebben, en toch wel handig als we hiervoor een reservering hebben. Liep soepel, daarna doorgelopen naar een tempel ten zuidoosten van het station. Bleek weer een enorm complex te zijn, met prachtige tuinen. We hadden over deze tempel en.e.e.a gezien in een BBC documentaire over tuinen, dit was een "moderne" zentuin. Er bleek ook nog een gigantisch hoge poort bij te staan waar je op blote voeten een behoorlijk steile trap op moest, en binnen een Boeddha met 18 compagnons. Prachtig, helaas mocht je geen foto's maken ervan. Daarna weer terug richting hotel, het was ondertussen behoorlijk warm, ruim 25 graden en we hadden te lang niet gegeten. Terug in het hotel gewacht op Sebastiaan die wat winterkleren kwam droppen, zodat wij konden kijken wat er Mekon. En dat in combinatie met de 2 ketels, nog best een uitdaging maar het lijkt te lukken. Met Sebastiaan samen gegeten in de buurt van de club waar hij regelmatig komt om zakenmensen Engels te laten oefenen, heerlijk Italiaanse pastaschotel met vis gegeten, helemaal hip. Vervolgens nog een klein museum bekeken over de stad Kyoto, geen hond te bekennen, heel bijzonder. Daarna een ijskoffie om wakker te worden, we hadden allemaal even een dip. Sebastiaan ging vervolgens huiswaarts, wij liepen nog wat rond in het prachtige buurtje en kwamen terecht op de Nishiki markt, een soort warenmarkt met allerlei soorten eten. Voor de avond kochten we een bakje sushi, geen puf meer om nog een keer uit eten te gaan vanavond. Daarna de bus terug en relaxen in het hotel. Kwamen net nieuwe mensen aan, die alles bij elkaar 1 avond en 1 ochtend in Kyoto gingen doorbrengen. En wat moet je die dan aanraden? Er is hier zoveel te zien, en niet te vergelijken met elkaar, en bovendien zijn sommige attracties nu heel druk door de Golden week.... Ben blij dat wij niet hoeven kiezen. Morgen de laatste dag hier, we gaan er met zijn tweeën op uit en eten morgenavond nog met Sebastiaan.