Verjaardagsuitje naar Arashiyama

2 mei 2017

Op zondagavond zijn we nog even naar de dichtstbijzijnde tempel gegaan, de Nieuwigheden Hongamji. Deze was prachtig verlicht in de avonduren, je wordt de weg gewezen door menig mannetje met een soort lichtzwaard. Entree was een donatie voor de aardbeving in Kunamoto, de aardbeving vorig jaar op het eiland waar ook Nagasaki ligt. Prachtige gebouwen en schilderingen en tevens mooie lichtkunst, zeker de moeite waard. De volgende dag was Dick zijn 60e verjaardag, wel bijzonder zo hier. We namen de tijd om op te staan, Sebastiaan had vroeg college en na de vroege start op zondag wel even lekker. We namen de trein vlakbij ons hotel richting Arashiyama. Daar hadden we op donderdag bij aaankomst al naartoe willen gaan, maar de tijd was te kort. Maar goed ook, want het is er beredruk. Er is een mooie brug met uitzicht over de kolkende rivier, en veel winkeltjes, natuurlijk een tempelcomplex en het beroemde bamboebos. We genoten van het rondlopen, winkeltjes kijken, tempel en tuin, kort even het bamboe bos in voor een foto (veeeeeel te druk) en gingen op zoek naar lunch en een tochtje met de open toeristentrein langs de rivier. We aten een bakje lange frieten, zelfs Sebas kende dit niet, samen met een paar Koreanen. Daarna naar het station van de trein, een half uurtje later konden we met de trein mee. Weliswaar een staanplaats, maar dat zijn we wel gewend in de Japanse treinen en het was maar 20 minuten. Mooi uitzicht op de kolkende rivier en de vele bootjes die terug richting Arashiyama varen, hadden we even geen zin in, dat duurt 2 uur en kost ook nog best wat. Wij namen de gewone trein terug, met zitplaats dit keer. Eenmaal terug in het hotel geskypet met Annemarijn en daarna de bus gepakt richting centrum om met Sebastiaan te gaan eten. We aten heerlijk, konden ons eigen vlees en groente grillen op een plaat, soort terriyaki. Dit in de mooie straat van Kyoto, met restaurants aan het water met een terras op palen. We namen afscheid van Sebastiaan en dronken nog een cappuccino bij de Starbucks met het mooiste terras van Kyoto. Wat een heerlijke dag weer!

1. Gerard Ridder:
    2 mei 2017
    Laat ik niet merken dat jullie bekeerd terug komen !
    Groetjes van Pa die nu eindelijk door heeft hoe het moet

Pa
  2. Jacqueline Ridder:
    2 mei 2017
    Komt goed papa, zorgt Dick wel voor!