Kyoto tour 28 april

29 april 2017 - Kyoto, Japan

Heerlijk geslapen en vervolgens op stap gegaan met de bus richting de oude wijk Gion. Handig dat we weten hoe een werkt, konden Zo andere toeristen helpen. Sebastiaan stond ons al op te wachten en we zijn samen door de gezellige oude wijk heen gelopen, na een kop koffie bij de Starbucks op de 6e verdieping van een warenhuis. Relaxed rondgelopen, tempeltje hier en daar bekeken waaronder 1 waar je een papiertje kon ophangen voor een wens. En vervolgens er doorheen kruipen.. vervolgens de bus genomen naar de universiteit want Sebastiaan had nog een college. Wij gingen lunchen in een tentje dat Sebastiaan goed kende, heerlijke rijst met kip of varkens vlees gegeten. Roofvogels gezien, theepotje gescoord door Dick en vervolgens was het alweer tijd om Sebastiaan op te halen. Samen naar het Zilveren paleis gelopen, prachtige tuin eromheen met zandsculpturen en rode azalea"s. En ondertussen zeer aangenaam weer, begin 20 graden, wat een verschil met van de zomer. We volgden vervolgens het Filosofenpaden, mooi en van alles langs de weg te zien aan eettentjes of winkeltjes. Even heerlijk gezeten pilsje gedronken op een terras, was net als terras in Dishoek Annemarijn, met loungebanken en al. Vervolgens nog mooie tempels gezien, een met de verering van de muizen met Mickey Mouse en een met prachtige doorkijk aan poorten en uitzicht op de sta en aquaduct. Richting stadscentrum gelopen en even wat gegeten, niet super maar we konden zitten en het vulde. Terug naar het hotel met de bus, pas rond 20 uur werd het wat kouder. Wat een heerlijke dag met zoveel indrukken, tijd om te relaxen en onze voeten te laten rusten na 22000 stappen...

1. Margriet:
    29 april 2017
    Leuk om jullie reisavonturen weer te lezen. Heel veel plezier!
  2. Yvonne de Breuk:
    29 april 2017
    Klinkt goed! Maakt het vast wat toegankelijker als je bepaalde gewoontes en gebruiken al kent.
    ......toch niet te lang blijven hangen op het filosofenpad, 't is wel vakantie hoor
  3. Jacqueline Ridder:
    30 april 2017
    Valt mee hoor Yvonne, langs het pad lagen diverse leuke eet- en drinktentjes om even te relaxen
  4. Froukje Brouwer:
    30 april 2017